سلام دوستان

همین اول از اینکه نتونستم یه چند روزی بلاگ رو آپدیت کنم از شما معذرت میخوام.

چند روز پیش یکی از دوستان توی انجمن بلاگرز از من پرسید که : « چطوری یه سامانه طراحی گرافیک درست کنم؟ »

خوب حالا منم تصمیم گرفتم که یکم درباره این موضوع توضیح بدم.

سامانه طراحی گرافیک

خوب فرض کنید شما برای سایتتون یه لوگو یا بنر میخواید و میخواین طراحی اون رو به کسی بسپرید ، برای همین توی یکی از این سایت های سامانه طراحی گرافیک سفارش میدید.
ولی به نظر شما
design.blogfa.com بهتره یا design.ir  ؟
خوب معلومه شما میرید و توی
 design.ir سفارشتون رو انجام میدید، چون فکر میکنید این سامانه طراحی برای کار خودش ارزش قائله و هزینه ای برای سایتش پرداخت کرده.
پس بهتون سفارش میکنم که توی سرویس های وبلاگدهی و یا دامنه ها و هاست های رایگان سامانه طراحی (یا هر سایتی) راه اندازی نکنید.


خوب دیگه زیاد توضیح نمی دم بریم سراغ مواد اولیه :


1- یک عدد دامنه : این دامنه میتونه ir   یا com  یا ... باشه که اگه میتونید هزینه کنید بهتره com  بگیرید وگرنه همون ir  هم خیلی خوبه. ارزانترین و بهترین جا برای خرید دامنه هم اینجاست (من خودم تا حالا ازش دامنه زیاد گرفتم)


2- یک عدد هاست یا فضای میزبانی سایت : شما برای اینکه بتونید سایتتون رو در فضای وب آپلود کنید تا بقیه ببینن نیاز به یک فضای میزبانی یا همون هاست دارید که برای شروع یه هاست 50-100 مگابایتی کافیه. ارزانترین جا برای تهیه هاست هم اینجاست (من خودم تا حالا 500 مگابایت هاست ازش گرفتم و خوب بوده + پشتیبانی عالی)


3- یک عدد سیستم مدیریت محتوا یا CMS : خوب شما برای این که بتونید سایتتون رو مدیریت کنید باید یه سیستم مدیریت محتوا رو توی هاستتوت آپلود کنید تا به شما یه پنل مدیریت ( مثل وبلاگها ) در اختیار شما بزاره تا بتونین توی سایتتون مطلب منتشر کنید و مدیریتش کنید.( درحال حاضر بهترین و آسان ترین سیستم مدیریت محتوا وردپرسه )


4- یک عدد قالب مناسب : خوب یکی از مهمترین کارا توی راه اندازی هر سایتی انتخاب قالبه، شما میتونید متناسب با سیستم مدیریت محتواتون یه قالب مناسب برای سامانه طراحی انتخاب کنید(توی اینترنت سرچ کنید زیاد پیدا میشه).

خوب دیگه زیاد نمی گم ، اگه هم سوالی درباره دامنه و هاست و وردپرس دارید توی قسمت نظرات بگید.


ارادتمند شما ، الیاس بشکنی