سلام دوستان ، از عنوان پستم معلومه که میخوام درباره چی حرف بزنم ، بله میخوام بگم : "وبلاگ نویسی رو شروع کنید"

خوب حالا با خودتون میگید که مگه وبلاگ نویسی به چه دردی میخوره (اصلا برای چی من وبلاگ نویسی رو شروع کنم).

خوب حالا میخوام به این سوالاتون جواب بدم ، پس با من همراه باشید.

start-bloging

اولین سوال : وبلاگ نویسی به چه دردی میخوره؟

خوب باید بگم که کسی که وبلاگ می نویسه و عقاید و ذهنیاتش رو به اشتراک میزاره ، وبلاگ نویسی خیلی توی زندگیش تاثیر میزاره و باعث میشه با یه دید دیگه به افراد و جامعه نگاه کنه.

در ضمن شاید شما هم مثل من یه فروشگاه اینترنتی داشته باشین و از فروش کم محصولات اون رنج ببرید ، خوب اینجاست که وبلاگ نویسی به دادتون میرسه ، شما میتونید در حین انتشار پست هاتون کمی هم به محصولاتتون اشاره کنید و اینجوری کم کم فروشگاهتون هم مشتری هاشو پیدا میکنه.


دومین سوال : وبلاگ نویسی یعنی چی؟

این سوال باید اولین سوال میشد ، ولی حالا عیبی نداره اینجا بهش جواب میدم.

وبلاگ نویسی این نیست که شما برید و مطالب بقیه سایت ها و وبلاگ ها رو کپی کنید و با ذکر منبع بزارید توی وبلاگتون. (تازه بعضی ها همین منبع رو هم ذکر نمی کنن) بعد هم انتظار داشته باشین که وبلاگ شما مخاطب داشته باشه و همیشه دنبال بشه.

به نظر من وبلاگ نویسی یعنی اینکه مثل من، خودتون تولید محتوای اختصاصی بکنید و خیلی خیلی کم کپی کنید که اونم حتما باید با ذکر منبع باشه. شما میتونید هر ازچندگاهی یه موسیقی یا کلیپی که ازش خوشتون اومده رو توی وبلاگتون بازنشر کنید و یه چند خطی درباره اون توضیح بدید.

در ضمن یه چیزی دیگه هم بگم ، اینکه لازم نیست هر روز و هرساعت بنویسید. شما میتونید هر وقت که یه ایده و فکر جالبی به سرتون زد ، اونو توی وبلاگتون منتشر کنید (ولی به نظر من حداقل هر دو روز یه پست بزارین)


خوب دیگه خستتون نکنم ، نمیدونید که وقتی یه پست اختصاصی تولید میکنم چقدر لذت میبرم. از اینکه نتونستم خیلی قشنگ براتون توضیح بدم هم ازتون عذرخواهی میکنم.
خوب چند تا پینوشت هم براتون آماده کردم که پیشنهاد میکنم حتما ببینید.


پ.ن1 : لذت وبلاگ نویسی | وبلاگ آقای میرزایی که یه وبلاگ نویس حرفه ای هستن.

پ.ن2 : چند خط حقوق | وبسایت آقای محمد عباسی فرد که پادکست های خیلی خوبی منتشر می کنند.

پ.ن3 : اف گراف | وبلاگ آقا آرش گل که یه گرافیست و وبلاگ نویس هست.

پ.ن4 : وبلاگ آقای سینا حسن زاده که پست های خوب و جالبی منتشر میکنند.

پ.ن5 : از آخر هم یکی از پست ها من درباره ویژگی های یک وبلاگ نویس حرفه ای.


ببخشید دیگه زیاد شد ، تازه خیلی وبلاگ ها وسایت های دیگه ای هم مونده که الان حضور ذهن ندارم.

راستی یادم رفتم بگم که اگه هرسوال دارید میتونید توی قسمت نظرات بپرسید ، حتما جواب میدم.

ارادتمند شما ، الیاس بشکنی